Har du spørsmål til tannlege i Polen ? Ring oss. Vi snakker norsk +47 90126362

Periodonti

Co to jest periodontologia i jakie są przyczyny wyzwalania?

Nieco uproszczone, periodontologia to wszystkie problemy związane z dziąsłami i problemy z zębami związane ze złymi i chorymi dziąsłami.

Przyczyny takich problemów trudno jest postawić jasną diagnozę, ponieważ problem jest często złożony, ale niezadowalająca higiena, palenie tytoniu, cukrzyca są czynnikami powtarzającymi się. Chociaż nie zostało to naukowo udowodnione, istnieją również wyraźne oznaki, że genetyka jest zaangażowana i mogą to być całe rodziny, które „odziedziczyły” takie problemy.

cytat 01

Chorobę zwykle odgrywa brak usunięcia płytki nazębnej i kamienia nazębnego (bakteryjna powłoka na zębach), a to „pełza” pod dziąsłami. Gromadzi to bakterie i może tworzyć tak zwane „kieszenie” między zębami, w których bakterie mogą być niezakłócone, ponieważ nie przychodzi się bez nabłyszczacza ani zwykłej szczoteczki do zębów.

Kieszenie te w końcu się zagłębią i nastąpi atak kości szczęki między zębami. To z kolei prowadzi do utraty kości, a mocowanie zębów staje się gorsze, co z kolei powoduje rozluźnienie zębów i ostatecznie wypadnięcie lub usunięcie ich w inny sposób.

Pierwsze objawy zapalenia przyzębia polegają na tym, że dziąsła nieco ustępują. Może dziać się przebarwienie dziąseł i czujesz, że „zęby stają się dłuższe”. Możesz również doświadczyć lekkiego krwawienia podczas mycia zębów, a zęby są obolałe, gdy wgryzniesz się w coś twardego. Na tym etapie choroby nadal stosunkowo łatwo jest zahamować chorobę. Będzie zwiększona higiena, nauczenie, jak utrzymać higienę na pożądanym poziomie i proste sesje zabiegowe u dentysty, gdzie wchodzisz do czyszczenia dziąseł i dziąseł poniżej poziomu dziąseł.

Zazwyczaj hamuje to rozwój i może również zatrzymać proces utraty kości, ale nigdy nie będziesz w stanie przywrócić stanu początkowego. Dlatego bardzo ważne jest, aby rozpocząć leczenie wcześnie, aby nie czekać tak długo, aż zęby staną się tak luźne, że usunięcie jest jedynym wyjściem.

cytat 02

Następnym krokiem objawów jest to, że dziąsła nadal ustępują. Występują kieszenie między zębami, zęby się rozluźniają i może wystąpić nieprzyjemny zapach / oddech oraz lekki ból podczas poruszania się po zębach. Jeśli nadal nie traktujesz choroby poważnie i nie zaczynasz leczenia, okaże się, że tworzy ona ropę wokół zębów i że estetyczne „wyrażenie” pogarsza się wraz z ropą i ogólnym przebarwieniem oraz że zęby zaczynają „poruszać się” sami „.

Kiedy choroba osiągnie ten etap, będzie wymagać innego rodzaju leczenia niż dentysta. Dentysta zejdzie głębiej do korzenia zęba, aby oczyścić i „zmyć” bakterie. Konieczne może być usunięcie niektórych dziąseł, aby upakowane kieszenie między zębami zostały odsłonięte, aby pacjent mógł sam zachować higienę, a złe bakterie, które radzą sobie bez tlenu, będą miały gorszy klimat.

Trzeci etap choroby polega na tym, że zęby stają się tak luźne, że trekking jest ostatnią opcją. Następnie pozostaje zachować higienę, odciążyć zęby od ich złożenia, a na końcu rozważyć wyciągnięcie zębów, a następnie ich wymianę (protezą lub implantem).

Kiedy pociągniesz zęby, początkowo usuniesz źródło bakterii, a także usuniesz chorobę, ale minie trochę czasu, zanim klimat będzie zadowalający i stan ustabilizuje się.

Co więc można zrobić, aby powstrzymać chorobę?

Punkt pierwszy to wczesne postawienie prawidłowej diagnozy, aby dentysta mógł monitorować stan, rozpocząć najlepsze możliwe leczenie i poinstruować pacjenta. Zazwyczaj będzie to związane z utrzymaniem higieny na zadowalającym poziomie, ustaleniem planu, jak często należy chodzić na leczenie przyzębia (głębokie oczyszczenie dziąseł) oraz dalszymi wskazówkami na temat palenia, wąchania i ewentualnie innych nawyków. Palenie jest najgorszym wrogiem pacjentów, którzy zmagają się z periodontologią, i jedynym czynnikiem, który może mieć najwięcej do zrobienia, aby ustabilizować stan i zahamować postęp choroby.

zwrotu:

Mamy dłuższy artykuł o refundacji na naszej stronie tutaj .

Mówiąc bardzo krótko o zwrocie zapalenia przyzębia, pokrywa się część kosztów leczenia zachowawczego zapalenia przyzębia (środki czyszczące i higieniczne). Ponadto część kosztów związanych z ciągnięciem i usuwaniem zębów zostanie zmniejszona. W momencie utraty zęba w wyniku zapalenia przyzębia (rysunek lub inna dokumentacja po 01.01.2012) masz prawo do stałej opłaty za wymianę utraconego zęba. Jest to albo w postaci roztworu mostkowego (do 5450 NOK na jednostkę), albo poprzez implantację (do 11750 NOK na ząb). Są to stawki stałe i możesz przeczytać więcej na ten temat tutaj .

Nasza klinika ma własnych dentystów przyzębnych, którzy posiadają niezbędne kwalifikacje zgodnie z zasadami HELFO dotyczącymi zwrotu kosztów leczenia za granicą. Leczymy pacjentów z zapaleniem przyzębia z Norwegii od 2007 r. I mamy dobre doświadczenie w zakresie refundacji od 2010 r. (Kiedy nowe ustawodawstwo zostało wdrożone w Norwegii)

Czytaj więcej na temat naszego doświadczenia tutaj .

Paradontitt er betennelsestilstand i kjevebeinet som rammer mange pasienter. Tidlig oppdagelse av sykdommen kombinert med riktig behandling kan redusere sykdommen. Det er derfor viktig med jevnlig kontroll og tidlig diagnose.

Vi tilbyr tannkjøttplastikk innen periodontisk mikrokirurgi. Våre spesialister kan korrigerer estetiske skavanker som tannkjøttasymmetri, blottlagte rotflater (tannkjøtt resesjon) eller tannkjøtt smil (Gummy Smile).

Diagnostikk av paradontitt

Ved hver undersøkelse kan vi tilbyr diagnose som består av:

• Dybdemåling på tannkjøttlommer, dvs. rom mellom tannen og tannkjøttet

• Kontroll av tannhalsens eksponeringsnivå

• Vurdering av bevegelighet i tannen

• Kontroll av beintilstanden ved bruk av røntgenbilder
Symptomer

Sykdommen er en kronisk betennelse i tannkjøtt og andre vev rundt tannen. Årsaken er bakterier som setter seg på tannens ytterflate og danner bakterieplakk og tannstein. Betennelsen resulterer i tannkjøtt- og beinskader.

Vær ekstra på vakt ved følgende symtomer:

• Overfølsomhet og blødning av tannkjøtt under tannpussing Tannkjøtt resesjon

• Blottlegging av tannhalser

• Dårlig ånde

• Ubehag i munnen

• Løs tenner

• Uvanlig mellomrom mellom tenner

img 01 periodonti tannkjøttundersokelse
img 02 periodonti faser av paradontitt

Det er ofte vanskelig å oppdage sykdommen da den ofte er både symptomfri og smertefri. Det er derfor viktig med jevnlige tannlegebesøk.

Slik behandles paradontitt

• Ultralydrengjøring av tenner og tannkjøttlommer

• Vevdannende inngrep

• Skylling av tannkjøttlommer og lokal administrering av legemidler

• Styrt regenerasjon av beinvevet

• Kurretasje, periodontisk kurretasje – rengjøring av rotflaten og tannkjøttlommene

• Immobilisering av løse tenner ved hjelp av periodontisk skinne

Tannkjøttplastikk løser følgende problemer:

• Tannkjøtt smil – Tenner virker for korte og tannkjøttet vises. Overflødig tannkjøtt fjernes tannkronen forlenges.

• Blottlagte tannhalser og tannkjøtt resesjon – For lite tannkjøtt fører til betennelse og overfølsomhet. For å motvirke disse kan vi transplantere slimhinne fra et annet sted og dekke tannens ytterflate.

• Tannkjøttasymmetri – I tilfeller der tannkjøttlinjen er lavere og høyere i tannrekken kan vi rette opp dette og få tilbake et vakkert smil.

I tillegg til periodontisk kirurgi kan vi tilby kutting av munn- og tungebånd og munnhuleplastikk.

Close Menu